Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Затверджено:
Рішенням зборів суддів Франківського районного суду м. Львова від «03» вересня 2015 року № 13 зі змінами та доповненнями, внесеними рішенням зборів суддів Франківського районного суду м. Львова від 10 березня 2016 року № 2 та рішенням зборів суддів Франківського районного суду м.Львова від 12 грудня 2023 року № 3, рішенням зборів суддів Франківського районного суду м.Львова № 4 від 17 квітня 2024 року
Засади використання автоматизованої системи документообігу
Франківського районного суду м. Львова
Засадами використання автоматизованої системи документообігу визначають повноваження та порядок розгляду зборами суддів Франківського районного суду м. Львова питання стосовно функціонування автоматизованої системи документообігу суду, особливостей автоматизованого розподілу справ між суддями та порядку формування постійно-діючих колегій суддів з метою унеможливлення впливу на їх формування зацікавленими особами у результатах судового розгляду справи.
Засади використання автоматизованої системи документообігу Франківського районного суду м. Львова розроблено відповідно до вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Господарського процесуального кодексу України, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Положення про збори суддів Франківського районного суду м. Львова.
Збори суддів відповідного суду мають визначені Положенням про автоматизовану систему документообігу суду повноваження щодо розгляду питань стосовно порядку функціонування автоматизованої системи.
Зборами суддів Франківського районного суду м. Львова затверджуються Засади використання автоматизованої системи документообігу про наступне.
1.Правове регулювання відносин, пов’язаних із функціонуванням автоматизованої системи документообігу Франківського районного суду м. Львова, здійснюється Засадами використання автоматизованої системи документообігу відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про доступ до судових рішень», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про захист персональних даних» та інших нормативно-правових актів.
2.Наведені у Засадах використання автоматизованої системи документообігу суду терміни вживаються в таких значеннях, які визначені Положенням про автоматизовану систему документообігу суду.
3.Засади використання автоматизованої системи документообігу визначають порядок функціонування автоматизованої системи документообігу у Франківському районному суді м. Львова, які забезпечують:
-реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції, в тому числі судових справ, етапів їх
руху;
-об’єктивний та неупереджений розподіл судових справ між суддями з додержанням принципів випадковості та в хронологічному порядку надходження судових справ, з урахуванням завантаженості кожного судді (збалансованого навантаження);
-визначення присяжних для судового розгляду з числа осіб, які внесені до відповідних списків;
-надання фізичним та юридичним особам інформації про стан розгляду судових справ у встановлених законом випадках;
-оприлюднення інформації передбаченої Положенням про автоматизовану систему документообігу суду для розміщення на веб-сайтах судів, веб-порталу «Судова влада України»;
-виготовлення та збереження оригіналів електронних документів суду;
-централізоване зберігання оригіналів електронних документів суду та інших процесуальних документів, в тому числі оригіналів електронних судових рішень, виготовлених судом;
-підготовку та автоматичне формування статистичних даних, узагальнюючих, аналітичних показників, отриманих на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації;
-видачу копій судових рішень, виконавчих документів на підставі наявних у автоматизованій системі даних;
-автоматичне надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних документів суду (текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень) учасникам судового процесу (провадження) за їх заявками;
-передачу судових справ до електронного архіву.
4.Для функціонування автоматизованої системи Державна судова адміністрація України здійснює забезпечення та виконання цілей і завдань, які передбачені п. 1.3.2 Положення про автоматизовану систему документообігу суду.
5.У Франківському районному суді м. Львова як місцевому загальному суді використовується КП «Д-3», розроблена адміністратором автоматизованої системи для загальних судів.
6.Технічний супровід та підтримка працездатності автоматизованої системи в суді, здійснюються адміністратором автоматизованої системи на підставі укладених договорів з Державною судовою адміністрацією України.
7.Автоматизована система забезпечує автоматизацію технологічних процесів обробки інформації в суді, а саме:
-реєстрацію та розподіл вхідної кореспонденції, реєстрацію вихідної кореспонденції, а також внутрішніх документів суду;
-розподіл судових справ між суддями (колегіями суддів), визначення запасного судді, слідчого судді, присяжних та народних засідателів;
-взяття на контроль та здійснення контролю за виконанням вхідних та внутрішніх документів суду, інформування голови суду, керівника апарату суду та особи, відповідальної за опрацювання документа, про закінчення строків його виконання;
-фіксування етапів проходження документів до їх передачі в електронний архів, а також передачі судових справ з однієї судової інстанції до іншої;
-реєстрацію процесуальних дій та документів у судовій справі;
-контроль за дотриманням процесуальних строків розгляду судової справи та інформування головуючого судді (судді-доповідача), голови суду та секретаря судової палати про закінчення цих строків;
-використання електронного цифрового підпису для підписання оригіналу електронного документа суду;
-оперативний пошук судових справ та документів за їх реквізитами;
-індексацію документів та їх контекстний пошук;
-виготовлення та видачу копій судових рішень та виконавчих документів на підставі даних, що містяться в автоматизованій системі, в тому числі надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних судових рішень;
-зберігання текстів судових рішень та інших документів, створених у автоматизованій системі;
-відправку оригіналів електронних судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень;
-надання в установленому законом порядку інформації про стан розгляду судових справ;
-підготовку та автоматичне формування статистичних даних, узагальнюючих, аналітичних показників, отриманих на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації;
- формування звітності суду про стан здійснення судочинства;
-надсилання засобами електронного зв’язку оригіналів електронних документів суду (текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень);
-передачу судових справ до електронного архіву;
-надсилання оригіналів електронних документів суду до державних реєстрів та інформаційних систем інших державних органів і установ.
8.Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи, приймається і опрацьовується користувачами автоматизованої системи, яким надано доступ до автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов’язків, і реєструється в автоматизованій системі в день її надходження. У разі неможливості з об’єктивних причин здійснити реєстрацію вхідної кореспонденції в день її надходження, така кореспонденція реєструється в автоматизованій системі в термін, визначений у розпорядженні керівника апарату суду із зазначенням причин встановлення такого терміну.
9.Реєстрація клопотань щодо негласних слідчих (розшукових) дій в автоматизованій системі здійснюється у встановленому чинним законодавством порядку без розкриття відомостей про особу, стосовно якої заплановано проведення негласної слідчої (розшукової) дії, та виду цієї слідчої дії.
10.На кожний вхідний, у тому числі процесуальний, документ в автоматизованій системі створюється реєстраційна картка, яка містить інформацію щодо реквізитів та руху документа. Особливості заповнення реєстраційної картки визначаються відповідними інструкціями з діловодства.
До реєстраційної картки може додаватися копія оригіналу паперового документу у вигляді вкладеного цифрового файлу.
11.Дата реєстрації та вхідний номер документа, що складається з номера за порядком у відповідному році та року реєстрації, формуються автоматизованою системою автоматично.
13.Автоматизованою системою автоматично формується номер провадження судової справи, необхідний для діловодства відповідного суду. Цей номер може містити, зокрема, індекс, код суду, номер судової справи за порядком у поточному році, рік реєстрації, інші дані, необхідні для діловодства відповідного суду.
14.Вихідний номер документа, що підлягає надсиланню, автоматично формується автоматизованою системою таким чином:
-у листуванні щодо судових справ вихідний номер складається з єдиного унікального номера судової справи із зазначенням через дріб номера за порядком і через дріб - поточного року;
-у листуванні щодо інших документів вихідний номер складається з номера номенклатури справ суду, в якому зберігаються матеріали, із зазначенням через дріб номера за порядком у межах кожної номенклатури і через дріб - поточного року.
15.Внесення змін, видалення реєстраційних даних щодо конкретної судової справи не допускається, крім випадків, зумовлених необхідністю, що підтверджується матеріалами судової справи, виправлення технічних помилок, описок тощо. Зміни та видалення реєстраційних даних фіксуються автоматизованою системою автоматично.
16.Розподіл судових справ здійснюється в суді в день їх реєстрації, на підставі інформації, внесеної до автоматизованої системи, уповноваженою особою апарату суду, відповідальною за здійснення автоматизованого розподілу судових справ.
17.У суді може застосовуватися:
-автоматизований розподіл судових справ під час реєстрації відповідної судової справи;
-пакетний автоматизований розподіл судових справ після реєстрації певної кількості судових справ;
-розподіл судових справ шляхом передачі судової справи раніше визначеному у судовій справі судді;
-повторний автоматизований розподіл судових справ.
- визначення складу суду з метою заміни судді (суддів).
Особливості автоматизованого розподілу судових справ визначаються зборами суддів Франківського районного суду м. Львова.
18.Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли:
-за два місяці до закінчення повноважень судді;
-за чотирнадцять днів до початку відпустки (якщо її тривалість становить не менше чотирнадцяти календарних днів);
-за три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить менше чотирнадцяти календарних днів;
-у період відпустки судді;
-за один робочий день до відрядження (за три робочі дні - якщо тривалість відрядження становить більше семи календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні;
-під час тимчасової непрацездатності судді;
-за один робочий день до направлення судді на навчання, підвищення кваліфікації, для участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради правосуддя тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
-у дні перебування судді на навчанні, підвищенні кваліфікації, участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради правосуддя тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);
-у разі призначення судді членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України - з моменту прийняття рішення про призначення;
-в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ.
Якщо суд розглядає справу колегіально, то повторний автоматизований розподіл відбувається для визначення судді (суддів) з метою заміни судді (суддів), що вибули.
У випадку тимчасової непрацездатності, відрядження, відпустки тощо головуючого судді на строк, що не призводить до порушення строків вирішення справи, повторний автоматизований розподіл не проводиться.
Дні, у які не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, не враховуються при розрахунку коефіцієнту навантаження судді на момент автоматизованого розподілу судової справи.
20.Автоматизований розподіл судових справ здійснюється в автоматизованій системі за такими правилами:
- із загального списку суддів визначаються судді, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу;
- для суддів, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу, здійснюється розрахунок коефіцієнтів навантаження;
- із числа суддів, які мають повноваження щодо розгляду судової справи на момент автоматизованого розподілу з урахуванням визначених автоматизованою системою коефіцієнтів навантаження, здійснюється визначення судді для розгляду конкретної судової справи за принципом випадковості.
21.Збори суддів мають право визначати коефіцієнт складності категорій судових справ, особливості розподілу судових справ при виконанні суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя, коефіцієнт адміністративних посад, коефіцієнт, що враховує форму участі судді в розгляді судової справи, тощо.
22.У разі задоволення відводу або самовідводу судді чи всього складу суду (якщо судова справа розглядається колегією суддів), якому розподілено судову справу для розгляду, судова справа підлягає повторному автоматизованому розподілу без урахування цього судді (суддів).
- позовні заяви, які надійшли після подання до суду заяви про забезпечення позову або доказів;
- скасування заходів забезпечення позову;
-розгляд заяв про забезпечення доказів;
-повернення судового збору;
-роз’яснення судового рішення;
-заяв про перегляд заочного рішення;
-виправлення описки;
-винесення додаткового рішення;
-відновлення втрачених матеріалів справ та кримінальних провадження;
-запити (клопотання) про міжнародну правову допомогу у кримінальному провадженні;
-усі клопотання органу досудового розслідування до слідчого судді в межах одного кримінального провадження;
-подання, заяви, звернення в порядку виконання рішень в справах;
-справи, які розглядалися в порядку ЦПК України чи КАС України та скеровувалися за підсудністю в інший суд, однак повернуті до Франківського районного суду м. Львова;
- матеріали кримінального провадження щодо особи, стосовно якої вже здійснюється судове провадження, у випадку, передбаченому частиною другою статті 334 Кримінального процесуального кодексу України;
- судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила декілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи надійшли в один день.
Передача справ, матеріалів раніше визначеному складу суду здійснюється у період не розподілу справ у випадках передбачених п.п. 2.3.3 п. 2.3 Положення про АСДС.
- виконання іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді, підготовці суддів та працівників апаратів судів, а також здійснення науково-викладацької діяльності в Національній школі суддів України),
- виявлення значної різниці в навантаженні на суддів (колегію суддів),
- знеструмлення електромережі суду, виходу з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, що триває понад п’ять робочих днів
- які відповідно до законодавства підлягають реєстрації та/або розгляду в неробочі дні;
- які підлягали передачі раніше визначеному в судовій справі головуючому судді (судді-доповідачу) у випадках відсутності такого судді, якщо це призведе до неможливості розгляду цих справ та матеріалів у розумні строки.
26.Кримінальні провадження відносно обвинувачення неповнолітніх осіб розподіляються автоматизованою системою між суддями, котрі визначені зборами суддів Франківського районного суду м. Львова для розгляду таких справ. Визначення присяжних та народних засідателів відбувається відповідно до вимог п.п. 2.5, 2.6 Положення про автоматизовану систему документообігу суду.
28.Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання або комп’ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять робочих днів, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду фіксуються актами, складеними комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки), із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення.
Електронні примірники зазначених актів вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин.
30.Клопотання та скарги по одному кримінальному провадженню передаються раніше визначеному слідчому судді. У разі настання обставин, які унеможливлюють участь судді, що може мати наслідком порушення строку розгляду (підлягають розгляду негайно в день надходження клопотання), на підставі подання помічника судді (у випадку його відсутності - секретаря судового засідання) за розпорядження керівника апарату, розподіляються між суддями на загальних підставах відповідно до Засад та Положення про автоматизовану систему документообігу суду.
Після того, як відпадуть обставини, за яких було визначено наступного слідчого суддю в рамках одного кримінального провадження, всі клопотання(подання), заяви та скарги по цьому провадженні, що надходять до суду, передаються раніше визначеному слідчому судді.
32.Матеріали цивільних та адміністративних позовів, які надійшли до суду після постановлення судом ухвал про їх повернення, підлягають автоматизованому розподілу між суддями за правилами п. 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу, ст.33 ЦПК України, ст. 31 КАС України.
33.У разі надходження адміністративних матеріалів (КУпАП) після доопрацювання до суду, зазначені адміністративні матеріали передаються судді, який був визначений системою КП «Д-3» при первісному їх надходженні до суду та повертав їх для належного оформлення.
34.Кримінальні провадження, які повертались прокурору для дооформлення, усунення недоліків у обвинувальному акті, після його повернення до суду, передаються судді, який був визначений системою КП «Д-3» при первісному їх надходженні до суду.
35.Подання державного чи приватного виконавця по зведеному виконавчому провадженні щодо виконання рішень постановлених кількома суддями Франківського районного суду м. Львова, підлягають автоматизованому розподілу між всіма суддями за правилами п. 2.3 Положення про автоматизовану систему документообігу.
36.Цивільні, кримінальні, адміністративні справи та справи про адміністративне правопорушення (матеріали) та інше, які на кінець поточного року не розглянуті та потребують перереєстрації, але в силу неточностей у фільтрах пакетної перереєстрації, можуть бути перереєстровані в ручному режимі (працівниками апарату суду) за наказом керівника апарату.
Відомості про набрання судовим рішенням законної сили (у тому числі за результатами розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції) вносяться до автоматизованої системи відповідальною особою суду відповідно до її функціональних обов'язків (помічником судді, секретарем суду) або головуючим суддею .
38.Засади використання автоматизованої системи документообігу суду затверджуються Рішенням зборів суддів Франківського районного суду м. Львова та вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.
39.Дані Засади та зміни до Засад вступають в дію з наступного дня після затвердження зборами суддів.
40.У разі внесення змін до Засад використання автоматизованої системи документообігу суду збори суддів новим рішенням затверджують засади використання автоматизованої системи документообігу суду в новій редакції, які вносяться до автоматизованої системи не пізніше робочого дня, що настає після проведення цих зборів.